یکی از روشهای دیگر در ارسال پیام صوتی هدفمند ، ارسال پیام صوتی ازطریق نقشه برای شماره های ثابت میباشد .
ارسال پیام صوتی آواتل امکان جدیدی است که شما با استفاده از آن میتوانید برای شماره های ثابت مخابرات از طریق نقشه ارسال داشته باشید .
آموزش استفاده از قابلیت ارسال از آواتل
برای یادگیری نحوه استفاده از آواتل ، کافی است قدم به قدم با این آموزش همراه شوید.
مرحله اول:
پس از وارد شده به پنل کاربری خود ، گزینۀ ارسال پیام صوتی را انتخاب کنید.

مرحله دوم:
پس از انتخاب گزینه آواتل ، ادامه را کلیک نمایید.
مرحله سوم:
در این مرحله به صفحه ای همانند عکس زیر وارد میشوید . در این صفحه مناطقی که قبلا از طریق ارسال از آواتل ثبت نموده اید نمایش داده میشود ، چنانچه قصد ارسال به مناطق قبل خود را دارید میتوانید بر روی آن منطقه گزینه ارسال را ثبت نمایید در غیر این صورت گزینه جدید را در بالای صفحه انتخاب نمایید
مرحله چهارم:
در این مرحله نقشه شهر برای شما باز میشود که به صورت زیر باید عمل نمایید
1 : محدوده ای که مد نظرتان میباشد را باید با کلیک کردن موس رسم نمایید . نحوه ترسیم و کلیک موس در تصویر نمایش داده شده است .
در انتهای ترسیم باید بر روی نقطه اول کلیک نمایید به عنوان مثال در این عکس باید نقطه 4 را به 1 وصل نمایید.
2 : در این قسمت باید یک عنوان برای محدوده انتخاب شده وارد نمایید.
3 : با انتخاب گزینه جدید میتوانیم منطقه خود را مجدد ترسیم نمایید در غیر این صورت با انتخاب گزینه استخراج شماره ها ، منطقه خود را ثبت نمایید
مرحله پنجم:
در این قسمت تصویر مرحله سوم مجدد نمایش داده میشود که باید بر روی منطقه ثبت شده کلید ارسال را انتخاب نماییم
مرحله ششم:
در این مرحله یک پنجره به شکل زیر برای شما باز میشود. در ادامه، ما تکتک بخشهای این پنجره را به شما توضیح خواهیم داد:
- عنوان : انتخاب عنوان ، صرفاً جهت تفکیک ارسالهای مختلف میباشد و در پیام صوتی شما هیچ تاثیری ندارد.
- پیام صوتی : در این بخش میتوانید صوت مورد نظر خود را جهت ارسال انتخاب نمایید ، دقت نمایید که صوت خود را از قبل ، باید در بخش صداها بارگذاری کرده باشید
- مشخصات صوت : اطلاعات صوت خود را بررسی نمایید .
- سرور : با انتخاب هر سرور با پیش شماره مخصوص به آن منطقه تماس برقرار خواهد شد.
- تعداد تلاش : تعداد مرتبه ای است که در صورت عدم پاسخگویی مشترک ، سعی میشود مجدد با ایشان تماس گرفته شود.
- مدت تاخیر : فاصله زمانی بین هر تلاش میباشد ، به عبارتی در صورت عدم پاسخگویی مشترک بعد از این مقدار مجدد با ایشان تماس برقرار خواهد شد.
- تاریخ شروع : تاریخ شروع ارسال پیام صوتی را تعیین نمایید ، شما میتوانید ارسال های خود را حتی برای آینده تنظیم نمایید.
- ساعت شروع : ساعت شروع ارسال پیام صوتی را تنظیم نمایید ، دقت نمایید که ساعت مجاز جهت ارسال پیام صوتی از ساعت 7 صبح میباشد
- تاریخ پایان : تاریخ پایان ارسال پیام صوتی را تعیین نمایید .
- ساعت پایان: دقت نمایید که پس از رسیدن به این زمان، درصورتی که ارسالهای شما تمام نشده باشد ، خاتمه می یابد، ساعت مجاز جهت ارسال حداکثر تا ساعت 23 میباشد .
پس از انجام تنظیمات ارسال بر روی ادامه کلیک نمایید
مرحله هفتم:
- در این قسمت ، منطقه ای را که انتخاب نموده اید نمایش میدهد . شما میتوانید با استفاده از گزینه از ردیف / تا ردیف تعیین نمایید برای چه تعدادی مخاطب از این منطقه ارسال انجام شود .
- نظرسنجی : با فعال کردن این گزینه چنانچه مشترک شما در هنگام شنیدن صوت ، عددی را بر روی صفحه کلید وارد نماید . شما میتوانید نتیجه آن را در سوابق ارسال دریافت نمایید
- شروع خودکار : با فعال کردن این گزینه ارسال های شما در زمان تعیین شده به صورت خودکار ارسال میشوند اما چنانچه این گزینه غیر فعال باشد ارسال های شما انجام نمیشود تا زمانی که ، شما در سوابق ارسال خود این کمپین را شروع نمایید
پس از انجام این مرحله بر روی ادامه کلیک نمایید.
مرحله هشتم:
در این مرحله شما باید وضعیت ارسال خود را قبل از ارسال بررسی نمایید:
آیتم های این مرحله به شرح زیر میباشد
1: در این قسمت اطلاعاتی از قبیل عنوان کمپین ، صوت و زمان ارسال را میتوانید بررسی نمایید
2 : در این قسمت میتوانید اطلاعاتی زیر را بررسی نمایید:
- ·نسبت تعداد شماره های داخل شبکه و خارج شبکه
- ·نسبت شماره های موبایل و تلفن ثابت
3 :در این قسمت شما میتوانید نحوه محاسبه هزینه ارسال خود را بررسی نمایید
نکته : منظور از تماس داخل شبکه ، تماس به همراه اول و تلفن ثابت میباشد و منظور از تماس خارج شبکه تماس به ایرانسل ، رایتل و ... میباشد
4 : در نهایت پس از انتخاب گزینه ثبت ، ارسال شما در زمان تعیین شده انجام خواهد شد
موفق و پاینده باشید